Postbus 10.000, 2620 Hemiksem info@hvk-aem.be +32 3 887 82 42

Project juli 2019: Steun voor achterblijvers

Veel broers en zussen in Christus zitten onschuldig gevangen omwille van hun geloof in Jezus. De omstandigheden in deze gevangenissen zijn vaak ondragelijk. Maar ook voor hun gezin is het een enorm moeilijke tijd. Niet weten waar je man of vrouw, vader of moeder gevangen zit. Alle verantwoordelijkheid alleen moeten dragen. Het is een zware last. Daarom staat HVK naast deze gevangenen en hun gezin met praktische en bemoedigende steun. Ook u kunt ons hierin steunen met uw gift. Help ons om de liefde van Christus te brengen tot in de diepste gevangenis.

Project juni 2019: Hulp voor Kameroen

Na de aanval op het dorpje Tourou in Kameroen, willen we niet met onze handen in de zakken blijven zitten. We willen de christenen in dit dorp helpen om hun leven  te herbouwen. Dit kunnen we niet alleen. We hebben uw hulp nodig om onze broers en zussen in Tourou te voorzien van de basisnoden. Wilt u ons helpen ? 

Project mei 2019: Steun uw Chinese broers en zussen

Deze maand willen we in het bijzonder uw aandacht vestigen op de situatie in China. Ondanks dat de vervolging enorm gestegen is, weten we dat er hoop is. De kerk in China is misschien wel ongehoorzaam aan de overheid, maar is enorm trouw aan God. Laten ook wij van hen leren en naast hen staan in het volgen van Jezus. Helpt u ons mee om onze Chinese boers en zussen te bemoedigen en steunen in hun strijd? Dankzij uw gift staan ze er niet alleen voor.

Project april 2019: Ex-moslim verspreidt evangelie

Vorige maand kon u lezen over het verhaal van Daniel Shayesteh uit Iran. Hij was een radicale moslim maar na een speciale ervaring met God bekeerde hij zich tot het christendom. Vandaag de dag is hij een evangelist die de wereld rondreist en mede dankzij hem schijnt het licht van Jezus Christus in het duister van de islam. Vele ogen zijn al geopend dankzij zijn vrijmoedigheid om het evangelie te delen met moslims. HVK wilt hem hierin bijstaan en vraagt daarbij uw hulp. Wilt u ons helpen moslims te bereiken met het evangelie?

Vastberaden

Drie mensen kwamen in 2017 om bij aanvallen tegen christenen in Zuid-Ethiopië. Tientallen huizen werden verwoest. Christenen hadden de moed gemakkelijk op kunnen geven door deze gebeurtenissen. In plaats daarvan zijn kerkleiders toegewijd in het bemoedigen van hun gemeenteleden.

Nu, twee jaar later, zijn de kerken in het gebied sterker dan ooit. De kerkgang is verdubbeld in een kerk en een ander heeft twee dochtergemeentes gesticht. Een voorganger vertelde een zusterorganisatie van HVK dat de liefde en vastberadenheid van christenen na de aanvallen moslims inspireerde om te vragen hoe zij ook volgers van Christus kunnen worden. Gods glorie is zichtbaar.

Bid dat meer harten zich gewonnen geven aan Christus. 

Aanval overleefd – Kenia

Reachel Ginkonyo (19) overleefde vier jaar geleden een aanslag van Al-Shabaab op haar universiteit in Kenia.

143 christelijke studenten kwamen om. Reachel had zeven kogels in haar lichaam. Ze is meerdere keren geopereerd en zit nu in een rolstoel. Het leven met een handicap is lastig. Reachel twijfelt ondanks alles niet aan God.

“Door geloof kon ik verder met mijn leven en begrijpen dat God er op de een of andere manier in is. Zelfs toen ik die dag op de grond lag en dacht dat ik zou sterven, wist ik dat God mijn ziel zou redden en dat ik zo zou ontsnappen aan het lijden op aarde.”

Bid voor Reachel. 

Bron: World Watch Monitor


Foto: Reachel met haar zus Emma

Herstel in Afghanistan

Een kleine kerk in Afghanistan vraagt ons om te bidden voor vrede voor het verwoeste land.

De kerk bestaat uit zo’n honderd christenen en heeft zich erop toegelegd het Evangelie te verspreiden. Hoewel lokale christenen bijdragen aan het steunen van de armen en kwetsbare mensen, zegt voorganger Giovanni: “Het aandeel dat de kleine christelijke gemeenschap kan leveren aan vrede en wederopbouw van dit land is beperkt. Maar de gemeenschap bezit een geheim wapen met een onvoorstelbaar effect: gebed.”

Christenen vormen een erg kleine minderheid in het overwegend islamitische Afghanistan.

Bid u mee om herstel en mogelijkheden om het Evangelie te delen?

Bron: International Christian Concern

Foto: Vader en kind in Afghanistan

The Martyrs Carpool

‘The Martyrs Carpool’ is serie waarin we een ritje maken door België met broers en zussen uit de vervolgde kerk. Tijdens het rijden is er tijd voor een boeiend gesprek.

1e Aflevering: Helen Berhane uit Eritrea – juni 2019

“Wanneer we zingen betekent dat niet dat we alles hebben. Ik aanbid God juist wanneer het moeilijk gaat.” – Helen Berhane

Helen Berhane

MEER VAN DIT?
In de toekomst volgen er meer van deze afleveringen. Blijf dus zeker op de hoogte en kijk regelmatig naar deze pagina!

Kijk in de tussentijd alvast eens naar andere video’s op ons YouTube kanaal:

School gesloopt

Een christelijke school in Lichapeta in India werd door de overheid gesloopt.

Vier jaar geleden werd de school door Vijay Kumar geopend. Door een extremistische hindoe-organisatie zette de overheid onder druk om de school te controleren. “Afgevaardigden van de overheid bezochten de kinderen en hoorden hen uit over het gebed. De kinderen lieten hen weten dat bidden een onderdeel is van elke ochtendbijeenkomst op school”, vertelt Vijay. Hierna werd opdracht gegeven de school te slopen. Nu hebben 250 kinderen geen school meer en zijn Vijay en zijn gezin die op het terrein woonden, thuisloos.

Bid dat God voorziet in een oplossing voor de situatie.

Bron: International Christian Concern

Foto: Indiase kinderen in de klas

Licht in het duister

Prijs de HEER! Een kerk in Kobani in Syrië ontvangt steeds meer moslims als kerkbezoekers.

Veel moslims zijn ontgoocheld over de islam en het geweld dat ermee gepaard gaat. “Als IS islam vertegenwoordigt, wil ik geen moslim meer zijn”, zei voormalig moslim Farhad tegen nieuwszender NBC. Farhad zag al het geweld van IS en besloot de Heere Jezus te volgen. Hij maakt nu deel uit van een kerk die nog geen jaar geleden werd opgericht en voornamelijk bestaat uit voormalige moslims.

Dank God voor dit nieuws! Bid dat de nieuwe gelovigen mogen groeien in het kennen van de God van de Bijbel.